>
21 Mayıs 2013 Salı

MÜCVER


                                            MÜCVER
                MALZEMELER
     3 adet kabak
     1 tane yumurta
     100 gr kadar lor veya beyaz peynir
     1 çay kaşığı kabartma tozu
     3-4 dal yeşil soğan
     1\3 demet maydanoz
     yarım demet dereotu
     1 su bardağı un
     tuz,karabiber,kırmızı biber
     
                YAPILIŞI
     Kabaklar rendelenir,yeşil soğan,maydanoz,dereotu ince ince doğranarak eklenir.Yumurta,un,peynir
     Lor veya çökelek,kabartma tozu,tuz ve baharatlar ilave edilerek bir kaşık yardımı ile malzemeler iyice
     karıştırılır.İstenirse kabaklar rendelendikten sonra süzgece konarak suyunun süzülmesi sağlanabilir ben
     vitamini gitmemesi açısından tercih etmiyorum.hazırladığımız mücver harcını kızartmak için tavaya sıvı
     yağ konulur ve yağın iyice sıcak olması sağlandıktan sonra kaşıkla mücver harcından alınarak kızgın
     yağa konulur ve yine kaşıkla üzerine bastırarak harcın yayılması sağlanır,elimizlede köfte gibi şekillen
     dirilip tavaya atabiliriz ben öyle yapıyorum,elimi biraz ıslatıp şekil vererek kızartıyorum,siz hangisini
     kolay bulursanız öyle yapabilirsiniz.Kızartılan mücverler havlu kağıt üzerine alınarak fazla yağı çekti
     rilip servis yapılır.Mücver sıcak sıcak yenilirse güzel oluyor o yüzden yapıp bekletmeden yemeli,diler
     seniz fırında da yapabilirsiniz.Fırın tepsisine yağlı kağıt sererek üzerine kaşıkla veya elinizle şekil verip
     pişirebilirsiniz.                                              AFİYET   OLSUN

   
   

1 yorum: