>
25 Temmuz 2013 Perşembe

ÇARŞAF BÖREĞİ

 

ÇARŞAF BÖREĞİ

Aklıma düştü kaç gündür annemin yaptığı o mis kokulu patatesli çarşaf böreği.İnsan oruç olunca hiç aklına gelmeyenler geliyor.Ama ben önce üzerinde durmadım boş ver bayrama gidince Ankaraya annem yapar diye
düşünmeye çalıştım,fakat çarşaf böreği kabusum oldu yatıyorum o kalkıyorum yine o var aklımda,sadece aklımda olsa iyi dostlar kokusuda burnumda.Bu sabah pes dedim ve kalkıp kolları sıvadım,geçtim mutfağa 
ev halkıda şaştı bu işe rüyamı gördün ne oldu nerden çıktı falan dediler ama sonunda pişman oldular tüm söylediklerine iftarda ve sahurda yerken memnuniyetlerini defalarca ifade ettiler,iyi ki aklına düşmüş bizde özlemişiz dediler tabii çabucak bitti, şimdi beklemedeler aklıma yine nezaman düşer diye,bakalım nasip ama
niyetim bundan sonra birde kol böreği yapmak,artık ramazan bitmeden mi olur yoksa bayramamı bakalım yapınca onuda paylaşıcam tabiiki siz değerli sayfa dostlarımla.Sizinde canınız istedi ise bu çarşaf böreğini hiç
beklemeyim derim zormuş gibi gözüksede hiç değil, üstelik çoook zevkli şimdiden kolay gelsin sizlere........

         MALZEMELER 
  • 1 su bardağı ılık süt 
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1/2 paket kuru maya
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker 
  • 4 su bardağı un
      Yağlamak için                                                      
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 50 gr tereyağ
     İçi için
  • 4 tane haşlanmış patates
  • 1 büyük boy kurusoğan
  • Tuz,karabiber,kırmızıbiber
         YAPILIŞI
         
        Ilık sütü,ılık suyu,mayayı ve şekeri yoğurma kabına alıp l0-15 dk mayanın kabarması için bekletelim.
        daha sonra iki kaşık yağı unu ve tuzu ilave edip kulak memesi kıvamında hamur yoğuralım.Hamurumuzu
        8 eşit bezeye ayıralım,her birini tabak büyüklüğünde açarak yağlayalım ve üst üste koyalım.Bu arada 
        içimizi soğanı yemeklik doğrayıp bir kaşık tereyağında pembeleştirerek ve üzerine rendelenmiş patatates
        leri,baharatları,tuzu ilave ederek hazırlayalım.Bezeleri ilk açtığımızdan başlayarak tezgahı hafif unlayıp eli
       mizle hamurun her tarafını hafif hafif çekerek büyütelim daha sonra temiz bir çarşaf veya sofra bezinin üze
       rine alalım ve yine elimizle çekerek büyütebildiğimiz kadar büyütelim,iç harcinı koyup çarşafın iki ucunu  
       tutup kaldırarak açtığımız hamurumuzun rulo olmasını sağlayalım.Teepsiyi yağlayıp rulomuzu kendi etrafın
      döndürüp tepsinin ortasına yerleştirelim.Diğer bezelerede aynı işlemi yapıp birbirlerinin etrafına dolandırıp
      sararak tepsimizi dolduralım en son üstlerine 1 yumurtayı çırpıp sürelim ve 200 derece fırınd üzeri nar gibi
      kızarana kadar pişirelim.Veee afiyetle yiyelim,ikram edip yedirelim....
                                                                                                            Afiyet Şifa Olsun
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder