>
2 Aralık 2015 Çarşamba

PATATES PİZZASI

                           PATATES PİZZASI
  
Sizleri bugün sabah  kahvaltı sofralarımıza harika bir alternatif olacak patates pizzası tarifiyle buluşturmak istiyorum.
Özellikle tüm ev halkının birlikte bulunabildiği haftasonu kahvaltıları için süper fikir :) en azından bizim için öyle..
Çocuklarımızın da severek yiyecekleri patates pizzasını mutlaka denemenizi ve not etmenizi  tavsiye ediyorum.
Denediğini tariflerimle  ilgili düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Gelelim Patates Pizzamızın tarifine..
MALZEMELER 
3 orta boy patates
7-8adet sosis
1 adet kapya  biber
1 adet yeşilbiber
1 adet soğan
1 su bardağı kadar kaşar peyniri rendesi
1/2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı zeytinyağı
YAPILIŞI
Öncelikle patatesleri soyup küp küp doğrayalım,küpler küçük olsun.Bir tencereye koyup üzerini geçecek kadar su ilave ederek patatesler yumuşayan kadar başlayalım.
Patatesler başlanırken soğanlı incecik doğrayarak yağlarımızla birlikte tavaya alalım ve hafif pembeleştirip yine küp küp doğradığımız sosisleri ekleyip bir iki dakika cevirelim.kapya biberi ve yeşil biberi de doğrayıp ilave edelim.
Haşlanan patateslerimizide süzerek ilave edelim.
Tuzunu ve damak zevkinize göre baharatını ekleyip altını kapatalım. (Ben baharat olarak karabiber,toz kırmızı biber ve çok az kekik kullanıyorum).
Isıya dayanıklı bir kaba boşaltıp kaşar peynirinin yarısını dökelim ve karıştıralım.
180 derecede ısırılmış fırtına verip 15 dk pişirelim.Fırından çıkarıp kalan kaşar rendesinide üzerine dökerek tekrar fırtına koyalım ve biz soframızın eksiklerini tamamlayana kadar fırının sıcaklığında bekletelim.Çayları doldurup :) fırından çıkartarak sıcak sıcak servis yapalım...Veeee...
Ev halkının keyifle ve iştahla yemesini izlemenin mutluluğunu çıkaralım.
Afiyet şifa olsun....


13 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık gülay hanimcim

    YanıtlaSil
  3. gülaycım kapat biberi anlamadım kapyamı çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  4. Aynen öyle Didemcim kapya olacaktı bazen klavyenin azizliğine uğruyoruz düzelttim canım sağol.

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık bayıldım tarifinize sadece kahvaltı değil her öğünde yenebilir bence sevgiler bana da beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz sevindim Özgen hanım gerçekten lezzetide şahane,ziyaretiniz içinde teşekkürler iadei ziyarette bulundum bile canım sevgiler...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  7. 👍👍👍👍👍 ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Patates ne güzel bir nimeet ister yemeklerde ister kahvaltıya yakışır eline sağlıkk:))

    YanıtlaSil
  9. Pratik ve lezzetli görünüyor, patatesin tüm hallerini severim:)
    ellerinize sağlık.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil